De verloren munt
Lucas 15:8-10
Jezus vertelde een verhaal over een mevrouw die tien munten had. Ze raakte er één kwijt en bleef net zo lang zoeken tot ze hem gevonden had. Jezus vergelijkt het verhaal met God en ons. De Here God wil ons allemaal hebben: Hij wil niemand kwijtraken en zoekt net zo lang tot Hij ons heeft gevonden. Als iemand de Here God niet kent en hij leert de Here God kennen, dan is Hij heel erg blij. God viert dan in de hemel feest met de engelen.
KNUTSELACTIVITEIT: schatkist
Jezus vertelde een verhaal over een mevrouw die tien munten had. Ze raakte er één kwijt en bleef net zo lang zoeken tot ze hem gevonden had. Jezus vergelijkt het verhaal met God en ons. De Here God wil ons allemaal hebben: Hij wil niemand kwijtraken en zoekt net zo lang tot Hij ons heeft gevonden. Als iemand de Here God niet kent en hij leert de Here God kennen, dan is Hij heel erg blij. God viert dan in de hemel feest met de engelen.
KNUTSELACTIVITEIT: schatkist
NODIG:
- werkblad - stiften/kleurpotloden - lijm - schaar (- prikmat + prikpen) - muntdrop/chocolademunten (10 p.p.) - snoepsleutel - plastic zakje |
WERKBLAD:
|
WERKWIJZE
1- Kleur de schatkist.
2- Prik of knip de twee sleutelgaten uit.
3- Knip de schatkist uit.
4- Vouw en plak de schatkist in elkaar.
5- Doe tien munten in de schatkist.
6- Steek de sleutel in het sleutelgat.
Tip: Verstop de munten van tevoren in het lokaal. Laat na je verhaal zien wat de kinderen gaan maken (een schatkist met munten). Je hebt alleen één probleem. Je hebt per ongeluk, net zoals de mevrouw in het verhaal, de munten laten vallen en ze zijn overal heen gerold. Geef de kinderen een plastic zakje en laat ze de tien munten zoeken. Als ze er tien gevonden hebben mogen ze bij jou het werkblad ophalen en beginnen met kleuren. Eventueel kunnen ze elkaar helpen de munten te zoeken.
1- Kleur de schatkist.
2- Prik of knip de twee sleutelgaten uit.
3- Knip de schatkist uit.
4- Vouw en plak de schatkist in elkaar.
5- Doe tien munten in de schatkist.
6- Steek de sleutel in het sleutelgat.
Tip: Verstop de munten van tevoren in het lokaal. Laat na je verhaal zien wat de kinderen gaan maken (een schatkist met munten). Je hebt alleen één probleem. Je hebt per ongeluk, net zoals de mevrouw in het verhaal, de munten laten vallen en ze zijn overal heen gerold. Geef de kinderen een plastic zakje en laat ze de tien munten zoeken. Als ze er tien gevonden hebben mogen ze bij jou het werkblad ophalen en beginnen met kleuren. Eventueel kunnen ze elkaar helpen de munten te zoeken.