De roeping van de eerste discipelen - 3
Marcus 1:16-20
Nadat Jezus gedoopt was, begon Hij de mensen te vertellen over het koninkrijk van God. Jezus zocht een aantal vrienden die Hem daarbij wilden helpen. De eerste vier discipelen waren vissers. Toen Jezus hen riep om met Hem mee te gaan, lieten zij hun boot en netten liggen en gingen met Hem mee.
CREATIEVE VERWERKING: vissersspel
Nadat Jezus gedoopt was, begon Hij de mensen te vertellen over het koninkrijk van God. Jezus zocht een aantal vrienden die Hem daarbij wilden helpen. De eerste vier discipelen waren vissers. Toen Jezus hen riep om met Hem mee te gaan, lieten zij hun boot en netten liggen en gingen met Hem mee.
CREATIEVE VERWERKING: vissersspel
NODIG:
- werkblad afdrukken op wit papier (120-180 gram) - werkblad afdrukken op 4 verschillende kleuren papier (120-180 gram) - schaar - dobbelsteen (bij de HEMA en ACTION per 6 te koop) - envelop |
WERKBLAD:
|
WERKWIJZE
1- Knip de vier spelkaarten van het witte werkblad uit. Op deze spelkaarten worden straks de puzzelstukken gelegd.
2- Van elk gekleurd werkblad heb je één boot nodig.
Deze boten knip je elk in de zes puzzelstukken.
Spel:
Iedere speler kiest één kleur puzzelstukken.
Om beurten gooi je met de dobbelsteen. Gooi je een 1 dan mag je puzzelstuk 1 (de mast) pakken en leg je deze op je spelkaart.. Gooi je een 4 dan pak je puzzelstuk 4 (een zeil), etc. Gooi je later nog een keer eenzelfde getal dan gaat je beurt voorbij. Wie als eerste zijn puzzel af heeft is de winnaar.
De spelkaarten en puzzelstukken kunnen in een envelop worden bewaard en mee naar huis worden genomen.
Leuk om thuis nog een keer te spelen.
TIP: - Eventueel kunnen de bladen van tevoren worden gelamineerd (je kunt dan gewoon 80 gram papier gebruiken).
Zo blijft het spel langer bruikbaar.
- Voor de 4 en 5 jarigen kan knippen soms nog lastig zijn. Je zou voor hen ook alleen werkblad 1 kunnen uitprinten.
Geef elk kind 1 spelkaart. Om beurten gooien zij met de dobbelsteen. Ze leggen geen puzzelstukje op hun
spelbord, maar kleuren het cijfer in wat zij hebben gegooid Wie heeft als eerste zijn boot ingekleurd?
Waarschijnlijk willen de kinderen het spel daarna nog een keer spelen. Zorg voor voldoende spelkaarten.
1- Knip de vier spelkaarten van het witte werkblad uit. Op deze spelkaarten worden straks de puzzelstukken gelegd.
2- Van elk gekleurd werkblad heb je één boot nodig.
Deze boten knip je elk in de zes puzzelstukken.
Spel:
Iedere speler kiest één kleur puzzelstukken.
Om beurten gooi je met de dobbelsteen. Gooi je een 1 dan mag je puzzelstuk 1 (de mast) pakken en leg je deze op je spelkaart.. Gooi je een 4 dan pak je puzzelstuk 4 (een zeil), etc. Gooi je later nog een keer eenzelfde getal dan gaat je beurt voorbij. Wie als eerste zijn puzzel af heeft is de winnaar.
De spelkaarten en puzzelstukken kunnen in een envelop worden bewaard en mee naar huis worden genomen.
Leuk om thuis nog een keer te spelen.
TIP: - Eventueel kunnen de bladen van tevoren worden gelamineerd (je kunt dan gewoon 80 gram papier gebruiken).
Zo blijft het spel langer bruikbaar.
- Voor de 4 en 5 jarigen kan knippen soms nog lastig zijn. Je zou voor hen ook alleen werkblad 1 kunnen uitprinten.
Geef elk kind 1 spelkaart. Om beurten gooien zij met de dobbelsteen. Ze leggen geen puzzelstukje op hun
spelbord, maar kleuren het cijfer in wat zij hebben gegooid Wie heeft als eerste zijn boot ingekleurd?
Waarschijnlijk willen de kinderen het spel daarna nog een keer spelen. Zorg voor voldoende spelkaarten.